Sistemul CRM – hub de informații și colaborare

Sistemul CRM este un hub central de informații și colaborare. CRM-ul nu mai este doar o unealtă pentru echipele de vânzări și marketing. CRM-ul furnizează un mod foarte facil de colaborare între angajați, o singură sursă de adevăr pentru întreaga organizație și o perspectivă de 360 de grade asupra oricărui client, furnizor, angajat, partener de afaceri.

Sistemul CRM - hub de informații și colaborare

În mod curent, companiile care implementează CAS CRM pun un accent deosebit pe colectarea informaților dispersate, pe obtinerea unei transperanțe interne și pe fluidizarea colaborării dintre departamente. Clientul iese din aria de interes doar a departementelor de sales, marketing și suport și devine o preocupare activa pentru întreaga companie.
Au dispărut vremurile în care CRM-ul era văzut doar ca o bază de date cu informațiilor despre clienți. Soluțiile CRM de astăzi sunt mai degraba platforme de business care permit companiilor să-și gestioneze centralizat toate interacțiuni. Toate departamentele contribuind la o singură perspectivă asupra clientului, partenerului sau angajatului. Vom explora cum CRM-ul a evoluat într-un hub central de informații pentru companii și beneficiile de a avea o singură sursă de adevăr pentru datele clienților.

Colaborare facilă între angajați

În economia digitală, colaborarea este esențială. Companiile trebuie să asigure o colaborare fluentă și fără bariere între departamente pentru a fi sigură că oferă clienților cea mai bună experiență. CRM a devenit hub-ul central pentru colaborare, permițând angajaților din diferite departamente să lucreze împreună la sarcinile legate de clienți.

Exemplu: un reprezentant de vânzări poate colabora cu un consultant pentru a oferi un serviciu integrat unui client. Reprezentantul de vânzări poate furniza informații despre istoricul și preferințele de cumpărare ale clientului. Consultantul poate aborda orice problemă sau îngrijorare pe care le poate avea clientul. Această colaborare ofera posibilitatea să se ofere clientul o experiență personalizată, ceea ce poate duce la o loialitate și venituri mai mari pentru companie.

O singură sursă de adevăr pentru întreaga organizație

A avea o singură sursă de adevăr pentru toate datele despre clienți, task-uri, vânzări, target-uri etc. Aceast sursă este crucial pentru orice companie. Acest lucru inseamnă că toată organizația are acces la aceleași informații, eliminând riscul de comunicare incorectă sau date contradictorii.

CAS CRM pune în centrul atenției așa numitul „dosar al clientului”, în care sunt înregistrate digital toate datele asociate acestuia. Indiferent de locul unde se află, toti vor accesa același dosar al clientului. Orice modificare de date va fi disponbilă tuturor în timp real.

De asemenea, pentru că CRM-ul este și un hub central pentru documente întreaga echipă va utiliza aceleași documente. Dacă un angajat de la Juridic operează o modificare pe un sablon de contract, următorul va fi genera un contract in ultima versiune actualizată.

Perspectivă la 360 de grade asupra oricărui client

Avantajul principal al unui sistem CRM este că oferă o viziune de 360 de grade asupra oricărui client. Adică va oferi o imagine completă a interacțiunilor clienților cu compania, de la primul lor contact la cea mai recentă achiziție, indiferent de departamentul responsabil.

Avend aceasta perspectivă la 360 de grade, companiile pot înțelege mai bine nevoile și preferințele clienților lor. Șin plus, le permite să ofere experiențe personalizate. De exemplu, dacă un client are o istorie a achiziționării anumitor produse sau servicii, se pot adapta mesajele de marketing pentru a promova aceste produse sau servicii. Acest lucru poate duce la creșterea vânzărilor și a loialității clienților.

Mai mult, companiile pot identifica zone în care pot îmbunătăți experiența clienților. Exemplu: un client a avut o experiență negativă cu suportul pentru clienți. Oricine poate verifica și urmări relația cu acesta. Având o viziune completă asupra interacțiunilor clienților cu compania, se pot lua decizii informate. Asta aduce beneficii atât clienților, cât și organizației.

Concluzie

În ultimii ani, sistemele CRM au evoluat de la aplicații pentru gestionarea operațiunilor de vanzari, marketing si suport. Acum ele sunt platforme de informare și colaborare în orice proces de afaceri. Alături de rolul unui hub central pentru datele, au primit functionalitati de project management, colaborare, analiză, asistentă virtuală etc.

Cu CRM ca hub central pentru datele despre clienți, angajații pot colabora mai ușor, au o singură sursă de adevăr pentru întreaga organizație și au o viziune de 360 de grade asupra oricărui client. Beneficiile unei platforme centrale de informații despre clienți sunt clare.

Companiile oferă experiențe personalizate clienților, crește loialitatea și veniturile clienților și identifică zone pentru îmbunătățirea experienței lor cu clienții. În mediul de afaceri rapid de astăzi, a avea o soluție CRM puternică nu mai este un lux, ci o necesitate.

 

Pentru mai multe informații sau o discuție, contactați-ne aici